Bij de beesten af

We maken ons druk over mishandeling van een hond, maar kopen wel plofkippen. Circusdieren mogen niet meer, maar vogels in een kooitje wel. Wat verhouden we ons vaak vreemd tot dieren! Vanuit deze verbazing organiseert De Linker Wang samen met
de Werkgroep Dierenrechten op 1 november: Bij de beesten af! Wat zegt onze omgang met dieren over onszelf? Klik hier voor het programma

Op deze middag wordt u uitgedaagd in uw denken over uw eigen verhouding tot dieren. Wat is uw visie op het dier, welke ethische aspecten zitten daaraan, en hoe verhoudt zich dat tot uw eigen gedrag? En wat is dan de dieren-politiek van GroenLinks? De ‘intrinsieke waarde’ van het dier is het uitgangspunt van het partijprogramma. Dat klinkt prachtig, maar hoe vertalen we dit in de praktijk? En doen we dan met – bijvoorbeeld – een pleidooi voor biologische landbouw recht aan dit uitgangspunt?

Met workshops, uitdagende sprekers en een rondleiding bij de boer, wordt u aan het denken gezet.

Met medewerking van Jan Huijgen, Charissa Bakema, Ruard Ganzevoort, Suzan Doodeman, Erna Kotkamp en Monique Janssens.

Praktische informatie:

Datum: Zaterdag 1 november 2014

Tijd: 13.00u tot 17.00u

Locatie: Eemlandhoeve, Bisschopsweg 5b in Bunschoten

Kosten: 5 euro eigen bijdrage

Aanmelden: administratie@linkerwang.nl

Bereikbaarheid: De Eemlandhoeve is per OV te bereiken vanaf station Amersfoort. Neem op station Amersfoort bus 76 (Connexxion) richting Bunschoten-Spakenburg. Stap hier uit bij bushalte Polynorm. Vanaf deze bushalte is het 10 tot 15 minuten lopen naar de Eemlandhoeve (parallel aan de N414).

Bent u slecht ter been laat dit dan weten via administratie@linkerwang.nl. We zorgen dan voor een alternatief.

Download hier het volledige programma